1. PUNEREA ÎN VALOARE A STATUILOR
Zona de paviment ajunge în contact cu soclul statuilor, ceea ce le aduce mai aproape de pieton, realizând o comunicare mai bună cu acesta.
2. DELIMITAREA ZONELOR FUNCȚIONALE
S-a propus împărțirea spațiului în 3 zone majore funcționale, marcate în planuri prin culori diferite.
Zona de transport public/trafic urban foarte aglomerată a fost separată printr-un șir de bănci de zona reprezentativă a pietonalului dominată de cele patru statui.
De asemenea, jardinierele voluminoase separă zona de reprezentare de cea adiacentă clădirilor, zonă care este propice pentru dezvoltarea de funcțiuni tip cafenele, baruri, restaurante.
Jardinierele principale cu parapet perimetral au rol de a demarca zona de reprezentare de cea de café-bar, dar și de a coagula lumea în jurul spațiului verde prin faptul că au și rol de bănci.
Se asigură astfel separarea funcțională și, totodată, integrarea volumetrică și vizuală a spațiului (zonele comunica între ele atât vizual, cât și la nivelul circulațiilor).
3. RUINELE BISERICII SF. SAVA
Propunem decopertarea și păstrarea în întregime a fundațiilor bisericii Sf. Sava, însă coborâte la o cotă care ar putea fi accesibilă din parcaj sau metrou. Până la realizarea stației de metrou se poate crea o incintă subterană cu acces din parcajul auto, pentru vizitare și întreținere.
Propunem realizarea unui punct de observație pentru vizionarea ruinelor de la nivelul cotei 0.00. Acesta va fi poziționat în lungul liniei de delimitare între zona de transport și cea de reprezentare.
De asemenea propunem marcarea la sol la cota 0.00 a conturului bisericii cu piatră cubică albă.
4. CURĂȚARE FAȚADE
Propunem eliminarea tuturor reclamelor, bannerelor și a oricăror elemente adăugate pe fațadele clădirilor istorice din zonă, pastrandu-se finisajele originale. Singurele elemente premise la parterul clădirilor: pergolă de pânză și umbrele de pânză în culori uni, fară reclame printate.
5. PIAȚETA TOMA CARAGIU
Propunem amplasarea unei statui în zona intersecției străzii Toma Caragiu cu strada Ion Ghica, generând astfel un spațiu de interes public și de reper urban.